Court Dismisses Dan Rather’s Claims Against CBS

CBS says separate shareholder lawsuit is “without merit”
Author:
Publish date:
Updated on

NEW YORK: An appeals court has dismissed Dan Rather’s claims against CBS. New York Appellate Court ruled unanimously to dismiss Rather’s $70 million lawsuit against the network. The former CBS News anchor filed suit against the network in 2007 for breach of contract after his workload and position was diminished following an inaccurate report about President Bush’s military record in 2004.

Rather sued for damages, and recently filed individual claims against CBS CEO Les Moonves and former CBS News chief Andrew Heyward. Rather now does a newscast on Mark Cuban’s HDNet.

The newsman’s attorney, Martin Gold of Sonnenschein, Nath & Rosenthal, LLP, issued the following statement after the verdict:
“We are extremely disappointed with the Appellate Court’s decision. We believe the decision is incorrect on a number of grounds and, accordingly, we intend to ask the New York Court of Appeals to review it.”

In a separate case, the group managing an investor lawsuit in the U.S. District Court for the Southern District of New York announced an investigation into allegations of investor fraud. The Shareholders Foundation said the suit was filed Dec. 12, 2008, on behalf of CBS investors who purchased shares between Feb. 26 and Oct. 10, 2008.

A CBS spokesperson said the lawsuit was “old news and without merit. There is no investigation pending. The only matter pending is our motion to dismiss, which we believe should be granted.”
-- Deborah D. McAdams