Deborah D. McAdams /
11.15.2013 01:11 AM
Liberman Agrees to $110,000 Indecency Settlement
To implement three-year compliance plan
WASHINGTON — Spanish-language broadcaster Liberman has agreed to pay $110,000 to settle an indecency investigation by the Federal Communications Commission. The Burbank, Calif.-based company also will follow a three-year compliance plan, according to the FCC.

The investigation was motivated by complaints about “José Luis Sin Censura,” (José Luis Uncensored), which aired on Liberman stations in four markets—KRCA-TV in Riverside, Calif.; KPNZ-TV in Ogden, Utah; KMPX-TV in Decatur, Texas; an KZJL-TV in Houston, Texas. Often compared to “Jerry Springer,” the Spanish version hosted by Luis was said to feature nudity and target gay and transgendered individuals for audience abuse. (See Sale del aire ‘José Luis sin censura,’” at Huffpost Voces.) The Gay and Lesbian Alliance Against Defamation as well as the National Hispanic Media Coalition filed a complaint in 2011 against Liberman for airing the show during the safe harbor hours of 6 a.m. to 10 p.m., when indecency prohibitions apply. GLAAD had been trying to get Liberman to clean up the show since 2005.

The FCC reviewed recordings of the show, and while the agency did not issue a specific finding of indecency, it noted that Liberman took the show off the air more than a year ago. In addition to the $110,000 it agreed to pay, Liberman will abide by a three-year compliance plan that includes appointing a compliance officer, compliance reporting, the creation of a compliance manual, annual employee training and self-reporting in the future.

The settlement terminates the FCC’s investigation.
 

 



Comments
Post New Comment
If you are already a member, or would like to receive email alerts as new comments are
made, please login or register.

Enter the code shown above:

(Note: If you cannot read the numbers in the above
image, reload the page to generate a new one.)

1.
Posted by: Anonymous
Mon, 46-18-2013 05:46 PM Report Comment
KCRA is the NBC affiliate in Sacramento, not Riverside, and they do not broadcast in spanish. You must have transposed the call letters.




Thursday 10:05 AM
NAB Requests Expedited Review of Spectrum Auction Lawsuit
“Broadcasters assigned to new channels following the auction could be forced to accept reductions in their coverage area and population served, with no practical remedy.” ~NAB


 
Featured Articles
Exhibitions & Events
Discover TV Technology