08.11.2009 12:35 PM
FCC Fines Journal Broadcast $25,000

MILWAUKEE: Journal Broadcast Corp., the TV and radio subsidiary of Journal Communications, received a $25,000 fine from the FCC for illegally operating two satellite earth stations. The FCC claims Journal neglected to file timely renewal applications for the fixed facilities. Journal’s previous authorizations expired in February and July of 2008, of which the company was said to become aware the following September. An application for special temporary authority was immediately filed and granted, and permanent authorizations were granted in November, 2008 and January of this year.

The FCC said not knowing the expiration date of operating authorizations was no excuse for letting them lapse. The commission found Journal in violation of its rules. A $32,000 fine was initially proposed, but because the full fines are aimed at pirates, and Journal informed the FCC of its own violation, the amount was adjusted to $25,000.

Journal has 12 TV and 35 radio stations. The call signs of the two earth stations involved were E850092 and E980274.
-- Deborah D. McAdams 



Comments
Post New Comment
If you are already a member, or would like to receive email alerts as new comments are
made, please login or register.

Enter the code shown above:

(Note: If you cannot read the numbers in the above
image, reload the page to generate a new one.)

No Comments Found




Tuesday 03:07 PM
WMUR-TV Says FAA Drone Rules Preclude ENG
The FAA’s current rules and proposed ban on flight over people, requirement of visual line of sight and restriction on nighttime flying, effectively prohibit broadcasters from using UAS for newsgathering. ~ WMUR-TV General Manager Jeff Bartlett

Manor Marketing /   Tuesday 10:32 AM
Cobham takes on American Ninja Warrior
ignite strategic communications /   Tuesday 07:12 PM
Bexel Expands Inventory with Investment in Fujinon Cabrio Lenses

 
Featured Articles
Product News
Discover TV Technology